onsdag, maj 30, 2007

Jasså du!


Jag har tidigare här berättat om min lata systers hängivelse under pingsten. Hon hittade svenska gubbar för 29 kr/l. Idag var jag på torget för första gången den här veckan. De svenska jordgubbarna betingade idag, klockan 17.00, ett pris på 39 kronor litern.
Jaså du! Utropade jag till torgkillen: I Helsingborg kostar de bara 29 kr/l!!!

-Ok, jag ger mig sa han, du får dom för 29e. Sista minuten? flinade jag och köpte en liter. Tinar jag bara fullkornet, så har jag frukosten räddad!
En liderlig kvinnas bekännelse om den perfekta frukosten: Svenska gubbar, fransk ost och tyskt bröd...

En syndfull kvinnas bekännelse: Jag gick till Järnboden för att köpa en syl. Den kostade lite över 300... Hittade äntligen Jamie Olivers "Flavour Shaker", och det till nedsatt pris. "Bara" 249 kr. (Jag har länge spanat in den men aldrig funnit varken pris eller återförsäljare i Sverige) Den sylen var väl inte speciellt billig då...
(Den som kan lägga ihop två+två räknar ju raskt ut vad den "egentligen" kostade)

Jag har en förkärlek till att krossa och mala, söndra och skala, vilket nog märks i min maskinpark: Hackelsemaskin, mixerstav, matberedare, 3 mortlar varav en "tung" sak, 4 rivjärn och en minialligator (minilökhackare).
Jaha, återigen en syndfull och liderlig kvinnas bekännelse.

Glömde: 4 st vitlökspressar...

4 kommentarer:

Marsala sa...

Ja, det lutar men ni vet ju hur jag har haft det...

Anna-Eva sa...

Jag tycker det lutar åt en gammal kamin jag. Nu är mitt bidrag klart till cyberkocken, när får vi se ditt?

Anna-Eva sa...

Jag tycker det lutar åt en gammal kamin jag.Nu är mitt bidrag klart till cyberkocken. När får vi se ditt? Och när ska du sluta med den här korkade kommentarsgranskningen?

Marsala sa...

Mitt intresse för shopping tycks ha ökat. Nu har jag utökat min samling av hackelsemaskiner med ett rivjärn för vitlök, muskot och parmesan bl a. Suck!