söndag, december 06, 2009

Mycket snack och litet verkstad...


Nu kan jag äntligen koppla av. Har varit med på hantverksutställningen i två veckor och jag, som inte är van, har blivit klart överstimulerad. Som ett litet barn. När min dotter var 3-4 år skrev jag en gång förstrött ner i min anteckningsbok: "Studsa, hoppa, lilla apa, så blir du trött i morron". Hon var aktiv, men inte överaktiv, och ibland blev jag så trött.
Nu har jag varit med. Jag har inte sålt så mycket men i alla fall varit med. Nästa år blir det under utvärderade former och jag vill vara med då med. Om jag får! Ingen av hantverkarna har sålt nästan nånting. Jag tror att det delvis beror på marknadsföring, samt förläggning i tiden inför Jul.
Jag har lärt känna en massa underbara människor, som har samma intresse som jag: Att skapa med händerna (fast de har ju mycket flinkare fingrar än jag!)
Nu, när vi kan koppla av kommer jag att göra en del saker:
-Jag skall följa med Fredrika till hennes ohälsosamma hytta och få lära mig litet om glas, samt utnyttja hennes redskap.
- Jag kommer att vara mer deltagande i verksamheten som politiker, och jag kommer att försöka underlätta för verksamheten att samverka. Det är nämligen två helt skilda verksamheter i delade lokaler.

-
På bilden är det Maja(tror jag!) Holmér (är jag säker på), som tittar på när Fredrika Paulson gör glaspärlor

Inga kommentarer: