fredag, oktober 08, 2010

Frisk luft!?


På bilden: Gunnar Forsgren SB, Monica Fahrman MP, Per-Olov Rapp S samt Lotta Johansson-Arnqvist V
.
Till slut har det hänt något helt nytt i Salapolitiken. En Allians på vänstersidan med fyra partier: Socialdemokraterna, Salas Bästa, Miljöpartiet samt Vänstern har bildats. I mitten har vi två Sverigedemokrater och till höger den gamla Samverkansgruppen. Ordförande för Kommunstyrelsen blir Per-Olov Rapp, Lärare i Avesta i vanliga fall.

Att det blev en lycklig utgång för oss, även om (V) tappade ett mandat, beror till stor del på att (SB) tycker att den gamla ledningen cementerade kommunpolitiken. Vår nya allians är också samtliga för att bygga ett "multikulturhus" under mandatperioden.

Även om jag inte kommer att delta i Komunfullmäktige under perioden, så tycker jag att det skall bli MYCKET spännande. Kanske kan vi nu komma bort från det gamla "blocktänkandet", där man alltid röstade likadant som sina kamrater?

Det är något som jag uppskattar. Man är ju folkvald, inte "klumpvald". Jag blev tvungen att lova mina partikamrater att tala om innan, ifall jag inte delade åsikterna. Men de gånger jag röstat annorlunda har det oftast varit att nya fakta tillkommit vid "sittande bord", dvs under det att sammanträdet pågick.

Jag inväntar med spänning framtiden!


Läs mer:



Inga kommentarer: