måndag, december 28, 2009

Min jul

Min jul har varit den "Dummaste, jävla julen ever". P g a "Det dummaste, jävla brevet, ever".
En person, som inte har talat normalt med mig, på åratal, tyckte sig ha en bild över hur jag lever mitt liv: "Den dummaste bilden ever!".
Den här hösten har jag arbetat hårt (förra hösten också), med att försöka leva så normalt som möjligt, ha så många givande fritidssysselsättningar som möjligt, samt utveckla dessa positivare sidor.
Den första halvan av året, gick i stort sett åt till att "komma igen", efter den svåra syraförgiftning (ketoacidos) jag hade haft, pga min diabetes och efter olycksfallet i december, förra året.
Den andra halvan av året, har jag tränat som tokig, för att komma igen kroppsligt samt psykiskt. Hela hösten har jag lidit av onormal trötthet. Som uppmuntran har jag fått till svar "att så har vi det - allihopa - det är mörkret". Men jag menar onormal trötthet: Som att efter 6-7 timmars söm, inte orka mer att gå upp och gå och lägga sig igen och sova "frukost". Efter den vilan kommer nästa: "Sova middag", och så har hela dagen gått...
Efter nyår, skall jag ta itu med detta. En bidragande orsak tror jag, att den efterhägnsna urinvägsinfektionen är. Den har jag haft i över ett år. Andra bacillusker i kroppen, vet jag inget om. Men vi får se nästa år...
Men: Jag mår rätt så bra, trots att julplanerna blev radikalt ändrade och jag blev besviken, på en viss del av mänskligheten.
Nästa blogginlägg skall INTE handla om detta!

Min Julafton var helt härlig. Tack vare riktiga vänner!

Inga kommentarer: