måndag, oktober 25, 2010

En ond kvinna




:
::
:
:
.
.
,
.
:
:
:
.
:
:
Jag är en ond kvinna. Jag unnar inte de små och hjälplösa sin självklara trygghet. De små råttpojkarna som ännu inte fått nåt namn, har sovit tryggt och självklart under min gamla raggsocka. Eftersom jag tyckte bädden inte var så ståndsmässig, så förfärdigade jag ett kartonghus, som jag lade ett stycke fuskpäls inuti. Efter några timmar tittade jag till de små liven. Inte hade de boat i något litet hus inne. Fråntagna sin kära raggsocka, så hittar jag den ene sovandes under en liten hög med hö, Den andre liggandes alldeles bar under vattenautomaten.


Jag skäms. Förlåt små vänner, nu är sockan tillbaka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart de ska få sova i sockan, inte ska man behöva säga nej till såna sötnosar :)

Anonym sa...

Vilka underbara filurer. Riktigt söta.

Hej
Johan