fredag, oktober 29, 2010

Tack och adjö


Igår gjorde jag mitt sista Kommunfullmäktigesammanträde. För den här gången. Det kändes faktiskt ganska skönt, för då kanske jag lägger mera krut i de nämnder/styrelser, jag sitter i.

Jag låg inte på latsidan innan heller, men det är svårt att driva egna frågor när man har en ersättarplats i oppositionen.

Jag var sist ut med att ta emot avskedsgåvan, en tavla av Bo Svärd och när ordföranden tackade för den gångna perioden sa jag "tack detsamma". "Du var roligare än jag trodde", Det blev förstås skratt och applåder.

När sammanträdet var avslutat väntade kaffe och smörgåstårta. Eftersom jag inte gillar att köa, började jag med att ta rökpaus. Därute stod två Sverigedemokrater och den ene sa till den andre "vi skall väl inte börja med att säga nåt dumt". Det verkar ju lovande. Hur mycket dumt skall de säga sen? De undrade när nästa sammanträde skulle vara och jag svarade att det står i tidningen och kommer med brev på posten.

-Jaha, det var det det. Jag var hemma före nio med en tavla på pakethållaren.


Inga kommentarer: