lördag, mars 12, 2011

Borta, men hemma

Det har blivit en lång bortavaro igen. Jag halkade på isgatan och bröt vänster arm och stukade foten. Efter tre veckor kan jag bara konstatera att armbrottet förmodligen, kräver skruv och spik och att foten tar den tid den tar...
Det är tufft, men det går, om det inte vore för biståndshandläggaren. Vad jag tycker om henne, vore ett brott mot lagen att säga här. Hon anser att jag är återställd om en vecka och kan sanera en ostädad lägenhet. Hon anser att jag är en "normal" människa, när jag inte är det. Jag klarar ju inte lägenheten med TVÅ händer. När jag frågade henne om hon trodde att jag hade julprydnader kvar uppe i Mars för att jag ville det, svarade hon att "det är ju snart jul igen". Hon nekade apoteksärenden, men beviljade matinköp....
Har jag inte mina mediciner (Insulin), när jag behöver, kan jag dö!
Här skall överklagas beslut, dessutom har (kvinnan) begått tjänstefel... Varför???

2 kommentarer:

Ormen sa...

Välkommen tillbaks, har saknat dig.
Nu låter det som du är på topp igen...;-)
På dom o klå dom, det behövs!!!!

Skämt åsido, man måste ha krut i sig om man ska orka. Att få den hjälp man behöver utan krig borde vara självklart, men pengen styr alltmer.....

Marsala sa...

Ok. Jag kanske inte är på topp, men i alla fall tillbaka här på sidan. Det tar bara så mycket längre tid att skriva med två fingrar, istället för fyra!