lördag, december 29, 2007

Principer


Jag skall inte tråka ut er om att berätta om mitt julfirande. Det var bara mamma, jag, min dotter och min svärson. Juldagen var en lång och trist dag men på annandagen skulle jag och min dotter gå på rean. Jag hatar reor, men i år tycks det vara mitt golgata att dra fram i diverse shopping- och reaäventyr. Konstigt nog lever jag fortfarande och är nöjd med dom två objekten jag hittade i Helsingborg.
På tredjedagen kom min syster och svåger och på kvällen gick syrran och jag på krogen.
Fjärdedagen skulle det bli shopping igen. Med min syster. En asiatisk butik skulle ha de grejor jag eftertraktade. De hade ingen gurkmeja men de hade mycket annat. I en liten påse låg några konstiga vita saker som varken Lata Mamman eller jag visste var det var. Det visste inte kassörskan heller. -Skall du verkligen ha det här, frågade hon? Jaa, sa jag. -Vet du vad det är? -Näe, sa jag, är det en grönsak? -Det tror jag inte sa kassörskan, men man lägger det i riset när man kokar det och sen blir det alldeles slemmigt. Jätteäckligt! -Jag skall inte ha det, sa jag. Ta bort det!
Efter att ha varit i ett antal skobutiker och annat var det dags att äta. Vi skulle äta stans bästa falaflar. DET var dom bästa "street food" falaflarna jag ätit. Mina är fortfarande godast...
Bara så ni vet det, så äter inte jag streetfood. Bara "slowfood". ;) Min stackars dotter fick ett fåtal pizzor ihop med mig och absolut inga Mc Donaldsbesök.
Men när faen blir gammal... Så springer hon både på rea och i gatukök!
På kvällen var jag bjuden på middag ihop med dottern och svärsonen. Men det kräver sin egen historia. En högst förunderlig middag...

Inga kommentarer: